Vlaggenmasten: een effectieve marketingmethode
Als het gaat om marketing zijn er tegenwoordig veel ontwikkelingen. Bedrijven kiezen vaak voor creatieve methoden van marketing. Het plaatsen van vlaggenmasten is een van de meest effectieve manieren om reclame te maken voor een bedrijf. Het brengt namelijk verschillende voordelen met zich mee. Allereerst trekken vlaggenmasten daadwerkelijk de aandacht van mensen. Met een vlaggenmast bereik je niet slechts een bepaalde doelgroep. Het trekt ook de aandacht van mensen die niks met jouw bedrijf te maken hebben of geen interesse hebben. Je kunt er dus een groter publiek mee bereiken. Verder is het plaatsen van een vlaggenmast een makkelijke marketingmethode. Je hoeft alleen een vlag te hijsen en dit doet op zichzelf al het werk. Tot slot gaan bepaalde vlaggenmasten erg lang mee. Het kan gezien worden als een investering.
Welke vlaggenstok heb je nodig?
Vlaggenmasten of te wel vlaggenstokken bestaan uit verschillende materialen. Voordat je een vlaggenmast als effectief marketingmiddel kunt gebruiken, moet je eerst bepalen welk materiaal vlaggenstok je nodig hebt. Doordat de materialen kunnen variëren in prijs, is de keuze natuurlijk ook afhankelijk van je budget. Een houten vlaggenmast wordt gebruikt om een klassieke uitstraling te bereiken. Deze is alleen verkrijgbaar in de kegelvorm. Een polyester vlaggenmast heeft een licht gewicht, maar is zeker sterk. Deze is bovendien een stuk voordeliger dan de andere materialen. De aluminium vlaggenmast is wel de sterkste vlaggenmast en krijgt daarom vaak de voorkeur.
Zijn er regels omtrent een vlaggenmast?
Een vlaggenmast hoort 0,5 tot 1 meter korter te zijn dan de daknok van het bedrijf waar de mast voor staat. Het is echter mogelijk dat je niet precies weet hoe hoog jouw pand is. Dan kan je de volgende regel onthouden: een verdieping is gemiddeld 3,5 meter hoog. Indien je nog steeds twijfelt, kan je altijd contact opnemen met een professional. Zo kun je met een gerust hart een vlag uithangen.